Realizované projekty

Byl schválen harmonogram výzev pro rok 2019, blíže ZDE.   ***      ***   Posunutí vyhlášení výzvy č. 49 (PO4). Více informací ZDE   ***   Dne 18. 10. 2018 nabývá účinnosti ustanovení § 211 odst. 3 zákona č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek, více informací ZDE   ***   38. výzva – aktualizace informací (k 11. 11. 2018)     ***   

Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci a respektu

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Registrační číslo:CZ.07.4.680.00.015_0050000061
Zaměření projektu:Předložený projekt vychází z aktuální situace proměňování společnosti v České republice, resp. v Praze, kde žije největší počet cizinců. S tím kontrastují výsledky výzkumů týkající se názorů a postojů občanů České republiky, mezi nimiž rostou negativní tendence vůči národnostním menšinám a cizincům. Mezi žáky středních škol můžeme dokonce pozorovat tendence příklonu k extrémně pravicovým hnutím. Klademe si proto za cíl prevenci projevů xenofobie mezi žáky všech typů středních škol v Praze.
Žadatel:Multikulturní centrum Praha, z. s.
Partner:ne
Výše schválené podpory:3 530 162,50 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení projektu: 1. 8. 2016
Datum ukončení projektu: 30. 6. 2018

WWW:www.mkc.cz

Hlavním cílem projektu je prevence projevů xenofobie, homofobie a rasismu mezi žáky středních škol prostřednictvím posilování klíčových sociálních a občanských kompetencí a zároveň zvyšování kapacit pedagogických pracovníků pro multikulturní výchovu a interkulturní vzdělávání.
Projekt je zaměřen na dvě cílové skupiny: žáky a pedagogické pracovníky všech typů středních škol v Praze. Těm nabízí rozvíjení průřezového tématu multikulturní výchovy, konkrétně je seznamuje s různými formami stereotypů, procesů jejich utváření a především uplatňování v každodenním životě, včetně prostředí školy a třídy. Projekt je sestaven tak, aby na obě cílové skupiny postupně přenesl těžiště aktivit.
Zapojení cílových skupin do projektu bude dále umocněno možností vybrat si jedno konkrétní téma z námi nabídnutého seznamu (např. uprchlictví/migrace, národnostní menšiny, LGBT a sexuální
menšiny apod.). Látka multikulturní výchovy tak bude rozvíjena dlouhodobě (po dobu celého školního roku) v konkrétním tématu, kterému žáci středních škol v Praze následně porozumí ve složitých historických souvislostech. Důraz bude přitom kladen na historické porozumění tématu ve vztahu k vývoji pojmů demokracie, spravedlnosti a právního státu, rovnosti a lidských a občanských práv a žáci budou vedeni k práci se zdroji informací.

Vybrané téma následně sami zasadí do kontextu současné české, evropské i světové společnosti formou veřejného výstupu zaměřeného na rozvoj komunity.