Realizované projekty

*** Dne 20. září vstoupila v účinnost aktualizovaná pravidla pro žadatele a příjemce. *** Rada hl. m. Prahy schválila vyhlášení výzev č. 34 Podpora komunitního života a sociálního podnikání a č. 35 Podpora sociálních služeb, komunitního života a sociálního bydlení.   ***   

Dne 20. září 2017 byly vyhlášeny výzvy č. 34 Podpora komunitního života a sociálního podnikání a č. 35 Podpora sociálních služeb, komunitního života a sociálního bydlení. Bližší informace naleznete ZDE.

    ***   Soutěžte s OP PPR od 9. 10. na Hitrádiu City o vstupenky do ZOO a fotoaparát! Více o rozhlasové kampani ZDE.   ***   41. výzva - Dne 19. 9. 2017 vydal ŘO důležité upozornění k výkladu bodu č. 4 dané výzvy. ZDE   ***   Byl přidán další Seminář k 32. výzvě. Více informací ZDE.   ***   Dne 14. 9. 2017 Zastupitelstvo hl. m. Prahy schválilo poskytnutí podpory projektům v 9., 11. a 24. výzvě. ZDE   ***   Dne 14. 9. 2017 Zastupitelstvo hl. m. Prahy schválilo poskytnutí podpory projektu v 40. výzvě. ZDE   ***   Dne 14. 9. 2017 Zastupitelstvo hl. m. Prahy schválilo poskytnutí podpory projektům v 21., 22. a 23. výzvě. ZDE   ***   Od 1.července 2017 jsou uzavřené smlouvy s dodavateli u příjemců, na které se vztahuje zákon č. 340/2015 Sb., o registru smluv, účinné až po jejich zveřejnění v registru smluv.   ***   Ladronkafest přilákal davy návštěvníků, lidé se tu zajímali i o evropské fondy. Najdete se?   ***   Seminář pro žadatele k vyhlášené 32. výzvě ZDE   ***   Dne 6. září 2017 byla vyhlášena výzva č. 32 Podpora transferu technologií a znalostí z výzkumných organizací do praxe III. Bližší informace naleznete ZDE.   ***   Byly zveřejněny pokyny pro modul Veřejné zakázky v IS KP14+. Dokument je ke stažení ZDE.   ***   Dne 30. srpna 2017 byla vyhlášena výzva č. 41 Posílení kapacit pro interkulturní vzdělávání. Bližší informace naleznete ZDE.   ***   Nově nabízíme služby nezávislého ombudsmana pro evropské fondy. Své dotazy zasílejte na: ombudsman@penizeproprahu.cz   ***   Dne 14. 8. 2017 byla u projektů předložených ve výzvě č. 23 ukončena druhá fáze hodnocení a výběru projektů „věcné hodnocení a výběr projektů“. ZDE   ***   Dne 14. 8. 2017 byla u projektů předložených ve výzvě č. 20 ukončena první fáze hodnocení a výběru projektů „kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí“. ZDE   ***   Dne 9. 8. 2017 byla u projektů předložených ve výzvě č. 21 ukončena druhá fáze hodnocení a výběru projektů „věcné hodnocení a výběr projektů“. ZDE   ***   Došlo k aktualizaci harmonogramu výzev na rok 2017, provedené změny v harmonogramu se týkají Prioritní osy 2 a 4. Více informací týkajících se změn naleznete v sekci Harmonogram výzev nebo v sekci Pro žadatele.   ***   POZOR! Došlo k aktualizaci Harmonogramu výzev na rok 2016! Změna se týká Prioritní osy 2, kde byla navýšena alokace výzvy č. 13 z 500 mil. Kč na 523 mil. Kč.   ***   

Kdo jiný? Multikulturní výchova prostřednictvím projektového vyučování

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Registrační číslo:CZ.07.4.680.00.015_0050000071
Zaměření projektu:Předkládaným projektem reagujeme na fakt, že názory a postoje žáků jsou dlouhodobě zatíženy předsudky a negativními stereotypy. Hlavním cílem je proto rozvoj empatie, solidarity a respektu mladých lidí k sociokulturní rozmanitosti. Pomocí inovativních a moderních metod (projektová výuka, "learning by doing", vyžití dokumentárního filmu) zároveň žáky podpoříme v aktivnějším zapojení do ochrany lidských práv.
Žadatel:Člověk v tísni, o. p. s.
Partner:ne
Výše schválené podpory (Kč):4 982 100 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení projektu: 1. 9. 2016
Datum ukončení projektu: 30. 6. 2018

WWW:www.clovekvtisni.cz

Hlavním cílem projektu je rozvoj empatie, solidarity a respektu mladých lidí k sociokulturní rozmanitosti a zároveň posílení jejich aktivního zapojení do ochrany lidských práv. Pomocí inovativních vzdělávacích přístupů (využití dokumentárních filmů, projektové vyučování, peer-to-peer učení) podpoříme u žáků základních a středních škol jejich sociální a občanské kompetence a budeme je motivovat, inspirovat a vést k přijetí vlastní odpovědnosti za dění kolem sebe. Aby mladí lidé nepodléhali stereotypnímu vnímání menšin, rozeznávali své vlastní předsudky a byli schopni se jim bránit, potřebují dostávat příležitosti k hlubšímu přemýšlení o problematice porušování lidských práv a multikulturalismu. Vzhledem k jejich negativnímu vnímání odlišných kultur je třeba hledat metody, které jim budou blízké a mají potenciál pozitivně ovlivnit jejich postoje.

Letošní fórum OECD v Paříži označilo metody založené na principu tzv. „learning by doing“ za vzdělávání budoucnosti. Nechat žáky učit se praxí se zvláště v oblasti společenskovědních témat jeví jako výrazně efektivnější než klasická forma výuky a memorování faktů. Žáci ze zapojených škol proto vytvoří týmy a pod vedení učitelů zrealizují vlastní malý projekt zaměřený na porozumění jiným kulturám, ochranu lidských práv, boj s předsudky a stereotypy apod.

Konkrétní formu i přesné téma projektů vymyslí žáci sami – může se jednat např. o uspořádání přehlídky kultur, která představí specifika menšin studujících na dané škole, realizaci antirasistické kampaně na půdě školy i mimo ni, pořádání neformálních debat se spolužáky či mladšími žáky, organizace happeningů, kulturních aktivit apod.

Díky využití projektové výuky je práce žáků intenzivnější a umožní jim vnímat události současného světa komplexněji. Při práci na projektu se naučí respektovat individualitu jedince, vnímat projevy porušování lidských práv ve svém okolí a nebýt k nim lhostejní. Realizací aktivit zároveň rozvíjí tvořivost a iniciativnost a výuka je baví.