Realizované projekty

   ***   Vyhlášeny semináře pro žadatele ve výzvě č. 28. Více informací: ZDE   ***   Dne 15. listopadu 2017 byla vyhlášena výzva č. 28 Inkluze a multikulturní vzdělávání. Bližší informace naleznete ZDE.   ***   Vyhlášen třetí seminář pro žadatele ve výzvě č. 36 a 37. Více informací: ZDE   ***   Průběžný stav věcného hodnocení projektů předložených do výzvy č. 20 – stav k 13. 11. 2017 ZDE   ***   Harmonogram výzev na rok 2018 (pracovní návrh) - více informací ZDE   ***   Vyhlášen seminář zaměřený na modul CBA pro žadatele ve výzvě č. 36 a 37. Více informací: ZDE   ***   Vyhlášeny semináře pro žadatele ve výzvě č. 36 a 37. Více informací: ZDE   ***   Dne 25. října 2017 byly vyhlášeny výzvy č. 36 Navýšení kapacity předškolního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti II a č. 37 Modernizace zařízení a vybavení pražských škol II. Bližší informace naleznete ZDE.   ***   Rada hl. m. Prahy 17. 10. 2017 schválila projekty ve výzvách č. 25, 27 a 40. Jde o projekty z oblasti „Udržitelná mobilita a energetické úspory“ a „Podpora sociálního začleňování a boj proti chudobě". Více info v rubrice Výzvy.   ***   Došlo k aktualizaci harmonogramu výzev na rok 2016. ZDE   ***   Došlo k aktualizaci harmonogramu výzev na rok 2017. ZDE   ***   Dne 20. září vstoupila v účinnost aktualizovaná pravidla pro žadatele a příjemce.   ***   41. výzva - Dne 19. 9. 2017 vydal ŘO důležité upozornění k výkladu bodu č. 4 dané výzvy. ZDE   ***   Zájemcům nabízíme služby nezávislého ombudsmana pro evropské fondy. Své dotazy zasílejte na: ombudsman@penizeproprahu.cz   ***   

Kdo jiný? Multikulturní výchova prostřednictvím projektového vyučování

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Registrační číslo:CZ.07.4.680.00.015_0050000071
Zaměření projektu:Předkládaným projektem reagujeme na fakt, že názory a postoje žáků jsou dlouhodobě zatíženy předsudky a negativními stereotypy. Hlavním cílem je proto rozvoj empatie, solidarity a respektu mladých lidí k sociokulturní rozmanitosti. Pomocí inovativních a moderních metod (projektová výuka, "learning by doing", vyžití dokumentárního filmu) zároveň žáky podpoříme v aktivnějším zapojení do ochrany lidských práv.
Žadatel:Člověk v tísni, o. p. s.
Partner:ne
Výše schválené podpory (Kč):4 982 100 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení projektu: 1. 9. 2016
Datum ukončení projektu: 30. 6. 2018

WWW:www.clovekvtisni.cz

Hlavním cílem projektu je rozvoj empatie, solidarity a respektu mladých lidí k sociokulturní rozmanitosti a zároveň posílení jejich aktivního zapojení do ochrany lidských práv. Pomocí inovativních vzdělávacích přístupů (využití dokumentárních filmů, projektové vyučování, peer-to-peer učení) podpoříme u žáků základních a středních škol jejich sociální a občanské kompetence a budeme je motivovat, inspirovat a vést k přijetí vlastní odpovědnosti za dění kolem sebe. Aby mladí lidé nepodléhali stereotypnímu vnímání menšin, rozeznávali své vlastní předsudky a byli schopni se jim bránit, potřebují dostávat příležitosti k hlubšímu přemýšlení o problematice porušování lidských práv a multikulturalismu. Vzhledem k jejich negativnímu vnímání odlišných kultur je třeba hledat metody, které jim budou blízké a mají potenciál pozitivně ovlivnit jejich postoje.

Letošní fórum OECD v Paříži označilo metody založené na principu tzv. „learning by doing“ za vzdělávání budoucnosti. Nechat žáky učit se praxí se zvláště v oblasti společenskovědních témat jeví jako výrazně efektivnější než klasická forma výuky a memorování faktů. Žáci ze zapojených škol proto vytvoří týmy a pod vedení učitelů zrealizují vlastní malý projekt zaměřený na porozumění jiným kulturám, ochranu lidských práv, boj s předsudky a stereotypy apod.

Konkrétní formu i přesné téma projektů vymyslí žáci sami – může se jednat např. o uspořádání přehlídky kultur, která představí specifika menšin studujících na dané škole, realizaci antirasistické kampaně na půdě školy i mimo ni, pořádání neformálních debat se spolužáky či mladšími žáky, organizace happeningů, kulturních aktivit apod.

Díky využití projektové výuky je práce žáků intenzivnější a umožní jim vnímat události současného světa komplexněji. Při práci na projektu se naučí respektovat individualitu jedince, vnímat projevy porušování lidských práv ve svém okolí a nebýt k nim lhostejní. Realizací aktivit zároveň rozvíjí tvořivost a iniciativnost a výuka je baví.