Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání
Prioritní osa: | 4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti | |
Registrační číslo: | CZ.07.4.680.00.015_0050000084 | |
Zaměření projektu: | Projekt reaguje na aktuální potřebu zavádění interkulturní a inkluzivní výchovy do celého systému českého školství. Tato potřeba bude naplňována skrze vzdělávání pedagogů, intenzivní práci s dětmi mateřských škol a dětmi s odlišným mateřským jazykem, především díky vytvoření nového vzdělávacího obsahu v mateřské školy Bambíno. Díky práci s dětmi v raném věku 2-6/7 let je veliká příležitost ovlivnit uvědomění skutečných hodnot v lidské společnosti "odspodu" a proto co nejtrvaleji. | |
Žadatel: | Mateřská škola Bambíno, s. r. o. | |
Partner: | ne | |
Výše schválené podpory: | 4 624 300 Kč | |
Harmonogram: | Datum zahájení projektu: 1. 7. 2016 | |
WWW: | www.skolkabambino.cz |
Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality.
Dále chce zajistit dostatečnou podporu novým dětem s odlišným mateřským jazykem, jež nastupují do mateřské školy s malou nebo žádnou znalostí českého jazyka, pocházející z jiného sociálního a kulturního prostředí.
V projektu budou vytvořeny nové vzdělávací a pracovní materiály pro práci s dětmi, budou pořízeny edukační pomůcky podporující práci s tématem. Skrze spolupráci s neziskovým sektorem budou děti seznámeny s konkrétními situacemi a sociokulturními odlišnostmi, jež jsou typické pro různé oblasti světa. Děti se také naučí solidaritě díky aktivnímu zapojení do spolupráce se seniory v domově důchodců.
V konečném důsledku je je pak cílem ukázat dětem jejich vlastní i odlišné kulturní a sociální prostředí tak, aby byly schopny uvědomit si kdo jsou, z jakého prostředí pochází a respektovaly odlišnosti ostatních, a to jak odlišnosti fyzické, tak duchovní, kulturní a emocionální.