Realizované projekty

Dne 18. 4. 2018 byla u projektů předložených ve výzvě č. 34 ukončena první fáze hodnocení a výběru projektů „kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí“. ZDE   ***   Upřesnění pro žadatele k vyplnění datové položky „Datum výchozí hodnoty indikátoru“ v rubrice Aktuality   ***   Pro příjemce byla publikována ČJ-AJ Karta účastníka - rubrika Aktuality   ***   15. 3. vyšlo první letošní číslo Zpráv z pólu. Bulletin je ke stažení zde.   ***   Zaměstnanci Magistrátu mohou přihlásit své děti do 2 podnikových dětských skupin. Více info s sekci Aktuality.   ***   

Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Registrační číslo:CZ.07.4.680.00.015_0050000084
Zaměření projektu:Projekt reaguje na aktuální potřebu zavádění interkulturní a inkluzivní výchovy do celého systému českého školství. Tato potřeba bude naplňována skrze vzdělávání pedagogů, intenzivní práci s dětmi mateřských škol a dětmi s odlišným mateřským jazykem, především díky vytvoření nového vzdělávacího obsahu v mateřské školy Bambíno. Díky práci s dětmi v raném věku 2-6/7 let je veliká příležitost ovlivnit uvědomění skutečných hodnot v lidské společnosti "odspodu" a proto co nejtrvaleji.
Žadatel:Mateřská škola Bambíno, s. r. o.
Partner:ne
Výše schválené podpory:4 624 300 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení projektu: 1. 7. 2016
Datum ukončení projektu: 30. 6. 2018

WWW:www.skolkabambino.cz

Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality.

Dále chce zajistit dostatečnou podporu novým dětem s odlišným mateřským jazykem, jež nastupují do mateřské školy s malou nebo žádnou znalostí českého jazyka, pocházející z jiného sociálního a kulturního prostředí.

V projektu budou vytvořeny nové vzdělávací a pracovní materiály pro práci s dětmi, budou pořízeny edukační pomůcky podporující práci s tématem. Skrze spolupráci s neziskovým sektorem budou děti seznámeny s konkrétními situacemi a sociokulturními odlišnostmi, jež jsou typické pro různé oblasti světa. Děti se také naučí solidaritě díky aktivnímu zapojení do spolupráce se seniory v domově důchodců.

V konečném důsledku je je pak cílem ukázat dětem jejich vlastní i odlišné kulturní a sociální prostředí tak, aby byly schopny uvědomit si kdo jsou, z jakého prostředí pochází a respektovaly odlišnosti ostatních, a to jak odlišnosti fyzické, tak duchovní, kulturní a emocionální.