Okno do Afriky – Africká odpoledne pro školy
Prioritní osa: | 4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti | |
Registrační číslo: | CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000060 | |
Zaměření projektu: | Počet přistěhovalců z chudých zemí Afriky v České republice stoupá. Ve společnosti však stále panuje k těmto občanům nedůvěra, pramenící zejména ze zažitých předsudků a neznalosti odlišného kulturního prostředí. Okno do Afriky nabízí ve školním roce 2016/17 a 2017/18 cca pěti stům žáků základních škol deset praktických workshopů po dobu deseti měsíců. Program žákům zprostředkuje bezprostřední setkání s Afričany žijícími v Praze s cílem vzájemného poznání a porozumění. | |
Žadatel: | Humanitas Afrika, o. p. s. | |
Partner: | ne | |
Výše schválené podpory: | 1 882 687,50 Kč | |
Harmonogram: | Datum zahájení projektu: 1. 7. 2016 | |
WWW: | www.humanitasafrika.cz |
Projekt vytvoří deseti měsíční učební modul pro žáky základních škol pro bližší seznámení a porozumění tématu afrických rozvojových zemí a Afričanů žijících u nás. Program zprostředkuje žákům nové informace o Africe s cílem vzbudit další zájem o tento kontinent. Cílovou skupinou jsou žáci základních škol. V rámci dvouletého projektu budeme pracovat s dvaceti třídami, tzn. cca 500 žáky z regionu Hl. město Praha.
Cílem projektu je poskytnout více informací a tak i jistoty na základě osobní zkušenosti a kontaktů s Afričany žijícími v České republice. Posun v postojích k Africe a k Afričanům, vnímání toho dobrého ve vzájemném soužití a obohacení a dialogu kultur, méně předsudků.
Výchovně-vzdělávací cíle realizační fáze projektu z hlediska účastníků-žáků jsou:
– Uvědomit si zásadní společné tužby lidí všech národností a podstatu lidskosti;
– Umět vyvážit vlastnosti a chování osob dle konkrétní situace a kontextu;
– Pojmenovat, jak konkrétně jsou osudy národů světa vázány tváří v tvář výzvám životního prostředí a vesmíru;
– Pojmenovat, jak odlišnost lidských vlastností umožňuje komplementaritu a podporuje efektivitu;
– Poznat, jaké kulturní prvky si podél staletí národy navzájem půjčovaly nebo osvojily od ostatních, a jak to je obohatilo.