Realizované projekty

Byl schválen harmonogram výzev pro rok 2019, blíže ZDE.   ***      ***   Posunutí vyhlášení výzvy č. 49 (PO4). Více informací ZDE   ***   Dne 18. 10. 2018 nabývá účinnosti ustanovení § 211 odst. 3 zákona č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek, více informací ZDE   ***   38. výzva – aktualizace informací (k 11. 11. 2018)     ***   

Okno do Afriky – Africká odpoledne pro školy

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Registrační číslo:CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000060
Zaměření projektu:Počet přistěhovalců z chudých zemí Afriky v České republice stoupá. Ve společnosti však stále panuje k těmto občanům nedůvěra, pramenící zejména ze zažitých předsudků a neznalosti odlišného kulturního prostředí. Okno do Afriky nabízí ve školním roce 2016/17 a 2017/18 cca pěti stům žáků základních škol deset praktických workshopů po dobu deseti měsíců. Program žákům zprostředkuje bezprostřední setkání s Afričany žijícími v Praze s cílem vzájemného poznání a porozumění.
Žadatel:Humanitas Afrika, o. p. s.
Partner:ne
Výše schválené podpory:1 882 687,50 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení projektu: 1. 7. 2016
Datum ukončení projektu: 29. 6. 2018

WWW:www.humanitasafrika.cz

Projekt vytvoří deseti měsíční učební modul pro žáky základních škol pro bližší seznámení a porozumění tématu afrických rozvojových zemí a Afričanů žijících u nás. Program zprostředkuje žákům nové informace o Africe s cílem vzbudit další zájem o tento kontinent. Cílovou skupinou jsou žáci základních škol. V rámci dvouletého projektu budeme pracovat s dvaceti třídami, tzn. cca 500 žáky z regionu Hl. město Praha.
Cílem projektu je poskytnout více informací a tak i jistoty na základě osobní zkušenosti a kontaktů s Afričany žijícími v České republice. Posun v postojích k Africe a k Afričanům, vnímání toho dobrého ve vzájemném soužití a obohacení a dialogu kultur, méně předsudků.
Výchovně-vzdělávací cíle realizační fáze projektu z hlediska účastníků-žáků jsou:
– Uvědomit si zásadní společné tužby lidí všech národností a podstatu lidskosti;
– Umět vyvážit vlastnosti a chování osob dle konkrétní situace a kontextu;
– Pojmenovat, jak konkrétně jsou osudy národů světa vázány tváří v tvář výzvám životního prostředí a vesmíru;
– Pojmenovat, jak odlišnost lidských vlastností umožňuje komplementaritu a podporuje efektivitu;
– Poznat, jaké kulturní prvky si podél staletí národy navzájem půjčovaly nebo osvojily od ostatních, a jak to je obohatilo.