Tiskové zprávy

Dne 18. 4. 2018 byla u projektů předložených ve výzvě č. 34 ukončena první fáze hodnocení a výběru projektů „kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí“. ZDE   ***   Upřesnění pro žadatele k vyplnění datové položky „Datum výchozí hodnoty indikátoru“ v rubrice Aktuality   ***   Pro příjemce byla publikována ČJ-AJ Karta účastníka - rubrika Aktuality   ***   15. 3. vyšlo první letošní číslo Zpráv z pólu. Bulletin je ke stažení zde.   ***   Zaměstnanci Magistrátu mohou přihlásit své děti do 2 podnikových dětských skupin. Více info s sekci Aktuality.   ***   

Praha pomáhá v integraci dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem

PRAHA, 22. 11. 2017 – Školy a školky na území hlavního města mohou žádat o další podporu z Operačního programu Praha – pól růstu České republiky (OP PPR) v rámci vyhlášené výzvy na podporu mateřských, základních a středních škol, především ve vztahu k vytváření inkluzívního prostředí a k začleňování dětí, žáků a studentů s odlišným mateřským jazykem. Součástí programu je také vzdělávání pedagogů nebo podpora komunitních aktivit škol v rámci jejich interkulturního rozvoje.

 

  • Nová výzva podporuje vzdělávání se zaměřením na multikulturní rozvoj
  • Další příležitost pro pražské školy a školky k získání dotace na rozvoj

         žáků i pedagogů

  • Magistrát hlavního města Prahy s podporou Evropského sociálního

         fondu vyčlenil částku 400 milionů korun

  • Žádosti je možné podávat od 18. prosince 2017

 

 

O dotaci mohou žádat mateřské, základní a střední školy zapsané ve školském rejstříku, ať už zřízené a založené hlavním městem Prahou či městskými částmi nebo soukromé a církevní školy. Dotace je spolufinancována Evropským sociálním fondem. V rámci vyhlášené výzvy je alokováno 400 milionů korun. Žádosti o dotační program je možné podávat od 18. 12. 2017 do 31. 5. 2018.

 

Výzva evidovaná pod číslem 28 je zaměřena na několik oblastí začleňování a multikulturního vzdělávání. Školy mohou získat prostředky například na zapojení dvojjazyčných asistentů nebo interkulturních pracovníků a komunitních tlumočníků, kteří rozumí specifikům dané národnostní komunity.

 

„Praha je metropolí se všemi pozitivními i negativními jevy a tak stále častěji řešíme narůstající multikulturní charakter populace hlavního města. S tím přímo souvisí i rostoucí počet žáků s odlišným mateřským jazykem v pražských školách a školkách. Cítíme proto jako naši povinnost podpořit jednotlivé vzdělávací zařízení v aktivitách, které povedou k plnému začlenění těchto žáků a jejich rodičů nejen do vzdělávání, ale i každodenního života škol,“ doplnila radní pro oblast školství a evropských fondů Irena Ropková.

 

V rámci výzvy OP PPR jsou podporovány další důležité aktivity, například intenzivní jazykové kurzy češtiny jako druhého jazyka nebo doučování dětí s odlišným mateřským jazykem.

 

„Pro žáky a studenty s nízkou úrovní znalosti češtiny je studium v českém jazyce velmi náročné, často nestíhají tempo vyučování a doučování jednotlivých předmětů jim studium značně ulehčí,“ komentovala potřebu podpory radní hlavního města Irena Ropková.

 

Aktuální výzva OP PPR zohledňuje navíc potřebu rozvoje pedagogických pracovníků. Z podpory je možné hradit nejen jejich vzdělávání a osobnostní rozvoj, ale také zahraniční stáže ve školách, které dané aktivity už realizují. Podporována jsou též odborná i neformální setkávání s rodiči zmiňovaných dětí a s tím spojené volnočasové aktivity škol a školek.

Ing. Mgr. Irena Ropková (ČSSD) je zastupitelkou a radní hlavního města Prahy. Do funkce byla zvolena 28. 4. 2016. Působí v oblasti školství a evropských fondů. Je členkou výboru pro sociální politiku a předsedkyní komise rady města pro udělování grantů na podporu vzdělávání.

 

Pro více informací, prosím, kontaktujte:

Patricie Holasová

+420 236 002 550

patricie.holasova@praha.eu

 

Tisková zpráva ke stažení ZDE

Videa