Realizované projekty

Dne 18. 4. 2018 byla u projektů předložených ve výzvě č. 34 ukončena první fáze hodnocení a výběru projektů „kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí“. ZDE   ***   Upřesnění pro žadatele k vyplnění datové položky „Datum výchozí hodnoty indikátoru“ v rubrice Aktuality   ***   Pro příjemce byla publikována ČJ-AJ Karta účastníka - rubrika Aktuality   ***   15. 3. vyšlo první letošní číslo Zpráv z pólu. Bulletin je ke stažení zde.   ***   Zaměstnanci Magistrátu mohou přihlásit své děti do 2 podnikových dětských skupin. Více info s sekci Aktuality.   ***   

Realizace pilotního vzdělávání programu sociálního a emočního učení (SEMU) pro pedagogické pracovníky 2. stupně základních škol

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Registrační číslo:CZ.07.4.68/0.0/0.0/15_005/0000031
Zaměření projektu:Projekt podpoří osobnostní a profesní rozvoj pedagogů 2. stupně základních škol v oblasti sociálních a emočních kompetencí (SEMK).Celkem 76 pedagogů projde výcvikem v SEMK, komunikaci, kontrole a vztazích. Následuje kurz praktického využití sociálního a emočního učení v přímé pedagogické práci. Pedagogy podpoříme supervizí ve třídách při jejich výuce. Dotazováním a testováním pedagogů v úvodu, a na konci projektu ověříme dopad projektu na SEMK pedagogů.
Žadatel:Via Cordata, o. p. s.
Partner:-
Výše schválené podpory:6 972 880,50 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení projektu: 1. 7. 2016
Datum ukončení projektu: 30. 6. 2018

WWW:www.viacordata.cz

Cílem projektu je realizace programu dalšího vzdělávání pedagogů 2. stupně základních škol v oblasti sociálních a emočních kompetencí (dále jen SEMK) a ukázat na pilotních školách v Praze jak zavést SEMU (sociální a emoční učení) do praxe. Předpokládáme, že rozvoj SEMK se projeví jako změna v rozdílu stavu sociálních a emočních kompetencí změřeném na začátku a na konci projektu. Projekt tak bude ověřovat hypotézu, že sociální a emoční kompetence lze skrze program sociálního a emočního učení pro pedagogy dostatečně rozvíjet způsobem, jehož dopad bude použitými dotazníky a testy měřitelný.

Dalším cílem je vytvořit manuál pro pedagogy SEMU pro 2. stupeň základních škol, který bude sloužit jako metodika sociálního a emočního učení – soubor návodů a konkrétních aktivit, jak s dětmi pracovat na rozvoji jejich sociálních a emočních kompetencí v třídní či běžné vyučovací hodině.

V neposlední řadě usilujeme o rozšíření povědomí o programu sociálního a emočního učení jak mezi zúčastněné pedagogické pracovníky, tak i mezi vedoucí pracovníky dalších základních škol v Praze, kteří nebyli do projektu zapojeni. Za tímto účelem uspořádáme ke konci projektu konferenci, jíž se zúčastní 100-120 pedagogů z různých školských zařízení z Prahy.