Realizované projekty

V systému ISKP14+ nastal problém se zobrazováním rozpočtu, více informací ZDE   ***   Dne 17. ledna 2018 byla vyhlášena výzva č. 39 Zvyšování kvality a efektivity fungování podpůrné inovační infrastruktury III. Bližší informace naleznete ZDE.   ***   Odbor evropských fondů se stěhuje na novou adresu, více informaci ZDE   ***   Praha podporuje inovace a rozvoj podnikání prostřednictvím voucherů za 480 milionů korun, více informací ZDE.   ***   41. výzva - Dne 19. 9. 2017 vydal ŘO důležité upozornění k výkladu bodu č. 4 dané výzvy. ZDE   ***   

Výuka v multikulturním prostředí

Prioritní osa:4. Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Registrační číslo:CZ.07.4.680.00.015_0050000059
Zaměření projektu:Obsahem projektu je realizace inovativních vzdělávacích kurzů určených žákům a pedagogům pražských středních škol. Kurzy mají za cíl napomoci posílení sociální inkluze v multikulturním prostředí. Program se zaměřuje nejen na menšiny, které v současnosti v ČR existují, ale problematiku se snaží brát komplexně v kontextu se současným vývojem ve světě. Realizace kurzů přispěje cílovým skupinám k pochopení a respektování sociálních a kulturních odlišností.
Žadatel:Diplomatický institut, z. ú.
Partner:ne
Výše schválené podpory (Kč):1 851 817,50 Kč
Harmonogram:

Datum zahájení: 1. 7. 2016
Datum ukončení: 30. 6. 2018

WWW:http://www.diplomatickaakademie. cz/cs/novinky/diplomaticky-institut

Hlavním cílem projektu je prostřednictvím vzdělávání žáků a pedagogů vytvářet proinkluzivní
prostředí ve třídách, a tím pomoci zvýšit kvalitu vzdělávání na pražských středních školách.

Specifickými cíli projektu je:
– rozvoj sociálních a občanských kompetencí žáků středních škol v oblasti demokracie, lidských a
občanských práv na základě pochopení současných událostí a tendencí v národním a evropském
měřítku za účelem odmítání předsudků a negativních stereotypů
– realizací programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků zvýšit kompetence pedagogických
pracovníků v oblasti práce s heterogenními skupinami dětí a žáků
– realizací projektu bude podpořeno vytváření proinkluzivního prostředí na školách a začleňování
žáků s odlišným sociálním a kulturním kontextem.
Dalším cílem projektu je i pochopení současných fenoménů – islámské kultury a náboženství, vizí a
cílů evropské integrace a dalšího dění v současném světě, které bezprostředně souvisí s
multikulturností současné společnosti a jejím dalším vývojem.
Projekt jednoznačně přispěje k posílení sociální soudržnosti, chápání a respektování sociálních a
kulturních odlišností a k porozumění a toleranci odlišných kultur a jasně tak naplňuje cíle investiční
priority.