Filtrovat podle prioritních os: | 1 2 3 4 | ||
Specifický cíl: |
Koncept Praha ověří životaschopnost vědeckých výsledků ČVUT v praxi
Náplní 9 dílčích projektů je ověření proveditelnosti a komerčního potenciálu (proof-of-concept) u vybraných výsledků výzkumu a vývoje a následná příprava jejich zavedení do praxe. Tematicky jsou dílčí projekty zaměřeny na oblast dopravní infrastruktury, řízení dopravy, energetické a nákladové úspory ve veřejné dopravě, energetické úspory ve veřejných budovách, úsporné stavební technologie ...Více
Voda pro Prahu
Projekt Voda pro Prahu je komplexní projekt, jehož hlavním cílem je zlepšit kvalitu pitné vody pro obyvatele hl. města Prahy a zároveň přispět ke zlepšení morfologického stavu a kvality vodních toků na území hl. města Prahy. Hlavní cíl projektu je složen z několika konceptů: Koncept č. 1 projektu je ...Více
Komercionalizace výsledků výzkumu a vývoje Ústavu experimentální botaniky AV ČR, v. v. i.
Hlavním cílem projektu je komercializace výsledků výzkumu a vývoje v UEB a jejich využití pro potřeby obyvatel Hlavního Města Prahy. Realizace projektu umožní ve větší míře komercializovat perspektivní výsledky výzkumných a vývojových aktivit, které vytvořila, a které jsou plně ve vlastnictví žadatele projektu. Specifickými cíly projektu je a) ověřit proveditelnost ...Více
Prověrka portfolia komercializačních konceptů formulovaných inovační agenturou ILA s využitím přístupu otevřených inovací
Náplní projektu inovační agentury ILA je prověření 3 komercializačních konceptů využívajících poznatků vlastního výzkumu a vývoje ILA formulovaných technikou „Open Innovation Schemes“. ...Více
Rozšíření a podpora transferu technologií a znalostí na ČZU realizací aktivit „proof-of-concept“
Náplní projektu předkládaného Českou zemědělskou univerzitou je rozšíření a podpora rozvoje transferu technologií a znalostí na ČZU ověřením 13 komercializačních záměrů vygenerovaných různými fakultami ČZU a formulovaných jejím Centrem inovací a transferu technologií. Na základě Studie proveditelnosti provedené v prvním roce projektu bude minimálně 8 z těchto záměrů vyhodnoceno pozitivně ...Více
Realizace pilotního vzdělávání programu sociálního a emočního učení (SEMU) pro pedagogické pracovníky 2. stupně základních škol
Cílem projektu je realizace programu dalšího vzdělávání pedagogů 2. stupně základních škol v oblasti sociálních a emočních kompetencí (dále jen SEMK) a ukázat na pilotních školách v Praze jak zavést SEMU (sociální a emoční učení) do praxe. Předpokládáme, že rozvoj SEMK se projeví jako změna v rozdílu stavu sociálních a ...Více
Meze svobody
– Inkluze a začlenění dětí z různého prostředí a snížení předsudků obecně o náboženství a religionizitě. – Posílení znalostí a kompetencí učitelů v práci s náboženskými tématy, odborný základ k reakcím na aktuální a společenskou situaci, získání kompetencí k samostatnému vytváření lekcí, kompetencí k vytváření preventivních programů a řešení krizových ...Více
Letem interkulturním světem, aneb implementace principů uvědomění, tolerance a respektu v předškolním vzdělávání
Projekt si klade za cíl poskytnout dostatečné a komplexní dovednosti a kompetence pedagogům mateřské školy Bambíno v oblasti interkulturality a současně začít aktivně pracovat s tématy interkulturality a inkluze v rámci vzdělávacího programu tak, aby mohli být dětem vhodnými, respektujícími a sebevědomími průvodci tématy interkulturality. Dále chce zajistit dostatečnou podporu ...Více
Multikulturalita na Slovanském gymnáziu
Cílem Slovanského gymnázia je vzdělávat, vychovávat a připravovat pro další život studenty, kteří budou schopni samostatně a informovaně vytvářet, plánovat a realizovat své další působení ve společnosti a světě. Naším posláním je vychovávat takové mladé lidi, kteří, mimo jiné, nebudou hodnotit ostatní podle jejich původu či mateřského jazyka, ale především ...Více
Rovnost a rozdílnost – Komplexní podpora pedagogů při začleňování principů multikulturní výchovy a inkluze do života školy
Cílem projektu je začlenění principů multikulturní výchovy a inkluzivního vzdělávání do života škol. V rámci projektu budeme komplexně podporovat konkrétní školy, pedagogy a jejich žáky. Školy rozvinou inkluzivní klima, budou mít vypracované strategie pro spolupráci s rodinami z rozmanitých kulturních zázemí a odlišným mateřským jazykem. Na úrovni škol bude nastavena ...Více
Multikulturní škola – otevřené dveře
Globálním cílem projektu je získat kompetence k rozpoznání a odmítání předsudků a negativních stereotyp, násilí, porušování práv jednotlivců a menšin a extremistických projevů v malých školách, které se soustředí na individuální práci s žákem. Specifickým cílem projektu je: je vytvoření a rozšiřování vzdělávacích programů škol zúčastněných v projektu o prvky ...Více
Rozvoj komunitního života na Praze 14
Hlavním cílem projektu vytvoření inkluzivního a socio-kulturně rozmanitého komunitního prostředí na Praze 14, které se bude vyznačovat zmírněním sociálních nerovností, integrací menšin a cizinců, zvyšováním porozumění a tolerance k odlišným kulturám většinovou společností. Dílčí cíle projektu jsou: a) podpora interkulturního dialogu žáků v kontextu jejich osobnostního rozvoje; b) rozvoj sociálních ...Více
Kdo jiný? Multikulturní výchova prostřednictvím projektového vyučování
Hlavním cílem projektu je rozvoj empatie, solidarity a respektu mladých lidí k sociokulturní rozmanitosti a zároveň posílení jejich aktivního zapojení do ochrany lidských práv. Pomocí inovativních vzdělávacích přístupů (využití dokumentárních filmů, projektové vyučování, peer-to-peer učení) podpoříme u žáků základních a středních škol jejich sociální a občanské kompetence a budeme je ...Více
Pochopení – základ soužití
Hlavním cílem projektu je inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Chceme přizpůsobit výukové prostředí tak, aby bylo možné co nejvíce naplnit individuální potřeby všech dětí. Účelem je připravit žáky na ty aspekty života, které souvisejí s kulturní a sociální rozmanitostí společnosti a díky poznání a seznámení ...Více
Výchova k respektu a toleranci
V souladu se záměrem vyhlašovatele je základním cílem a smyslem realizace projektu je rozvoj sociální soudržnosti, pochopení a respektu k sociokulturní rozmanitosti, posílení tolerance vůči jiným kulturám a snižování škodlivých předsudků ve společnosti. Tento základní cíl naplňuje projekt realizací konkrétního cíle, jímž je posílení sociálních a občanských kompetencí konkrétní skupiny ...Více
Společně v knihovně
Hlavním cílem projektu je zvýšení inkluzivity prostředí veřejných knihoven v Praze tak, aby mohly naplňovat svůj potenciál přirozeného centra integrace a neformálního vzdělávání. To je v souladu se strategií rozvoje Městské knihovny v Praze. Dílčími cíli jsou: 1. vytvoření 5 neformálních center integračních aktivit a neformálního vzdělávání v pobočkách Městské ...Více
Společným vzděláváním ke společnému soužití
Hlavním cílem projektu je zvýšit kvalitu vzdělávání všech dětí i žáků školy prostřednictvím inkluzivního vzdělávání a celkově vytvořením proinkluzivního a multikulturního prostředí. Dílčími cíli jsou: 1. zohlednit potřeby a realizovat aktivity pro začleňování dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem v prostředí multikulturních tříd prostřednictvím práce školních asistentů, individuální podporou ...Více
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci a respektu
Hlavním cílem projektu je prevence projevů xenofobie, homofobie a rasismu mezi žáky středních škol prostřednictvím posilování klíčových sociálních a občanských kompetencí a zároveň zvyšování kapacit pedagogických pracovníků pro multikulturní výchovu a interkulturní vzdělávání. Projekt je zaměřen na dvě cílové skupiny: žáky a pedagogické pracovníky všech typů středních škol v Praze. ...Více
Okno do Afriky – Africká odpoledne pro školy
Projekt vytvoří deseti měsíční učební modul pro žáky základních škol pro bližší seznámení a porozumění tématu afrických rozvojových zemí a Afričanů žijících u nás. Program zprostředkuje žákům nové informace o Africe s cílem vzbudit další zájem o tento kontinent. Cílovou skupinou jsou žáci základních škol. V rámci dvouletého projektu budeme ...Více
Výuka v multikulturním prostředí
Hlavním cílem projektu je prostřednictvím vzdělávání žáků a pedagogů vytvářet proinkluzivní prostředí ve třídách, a tím pomoci zvýšit kvalitu vzdělávání na pražských středních školách. Specifickými cíli projektu je: – rozvoj sociálních a občanských kompetencí žáků středních škol v oblasti demokracie, lidských a občanských práv na základě pochopení současných událostí a ...Více